سیاسی

درخواست العامری از جنبش صدر و عصائب درباره حوادث میسان: خویشتندار باشید

هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح در پی حوادث امنیتی در استان میسان پیامی به جریان صدر و عصائب اهل الحق ارسال کرد و آنان را دعوت به خویشتنداری کرد.

میدل ایست نیوز: العامری در بیانیه ای اعلام کرد که حوادث خونینی که استان میسان شاهد آن است، مایه تاسف و تشویش خاطر ماست و باعث از بین رفتن احساس امنیت و ثبات می شود.

العامری افزود که ما از برادران عزیزمان در جریان صدر و عصائب اهل حق و طوایف و جریان‌های سیاسی هوادار آنان می خواهیم که بالاترین حد خویشتن داری، آگاهی از مسئولیت قانونی را نسبت به عواقب امور از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد که جنگ داخلی که دشمنان برای آن میلیاردها هزینه کردند و به نتیجه نرسیدند، ممکن است این گونه به راحتی رخ دهد، بنابراین ما برادران خود را از کشیده شدن به فتنه و پیروی از احساسات برحذر می داریم.

العامری تاکید کرد که ما آماده هر اقدامی برای رفع بحران و حمایت از تلاش های خیرخواهان برای عبور از این بحران هستیم و از سخنان معتدلانه و آرامش بخش سید مقتدی و شیخ قیس خزعلی تشکر کرد.

وی از بزرگان طوایف و عقلای قوم خواست تا دوراندیش باشند و دستان پنهانی را که وارد چنین حوادث ناگواری می شود، ببینند وگرنه شرایط به تسویه حساب های سخت تبدیل خواهد شد.

العامری در پایان گفت که ما از همه دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم تا با جدیت و قدرت تمام، نقش خود را برای برقراری امنیت و اجرای قانون ایفا کنند.

هفته گذشته یک افسر پلیس عراق در استان میسان ترور شد. در آن زمان، قیس الخزعلی تلویحا افراد نزدیک به مقتدی صدر را در این حادثه متهم کرد.

یک روز پس از آن، یک قاضی ارشد مبارزه با مواد مخدر در مرکز العماره، مرکز استان میسان، ترور شد.

در پی این حوادث تغییراتی در ستاد عملیات استان میسان رخ داد و مصطفی الکاظمی هم برای پیگیری وضعیت امنیتی استان وارد العماره شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرده که شخصا به صورت روزانه با فرماندهان امنیتی وضعیت امنیتی استان را پیگیری خواهد کرد و همه جنایتکاران دستگیر و محاکمه خواهند شد و از مردم و عشایر خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا