خبر اولسیاسی

اتحادیه میهنی: همچنان بر ریاست جمهوری «برهم صالح» پافشاری می کنیم

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان گفت که مذاکرات با حزب دموکرات درباره منصب ریاست جمهوری عراق در فضایی کاملا محرمانه ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه میهنی کردستان از ادامه مذاکرات با حزب دموکرات کردستان درباره منصب ریاست جمهوری عراق خبر داد.

«محمود خوشناو»، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان به پایگاه خبری «الفرات نیوز» گفت که نتایج این مذاکرات کاملا محرمانه است و افزود که مذاکرات ادامه دارد.

او گفت که اتحادیه میهنی همچنان بر ریاست جمهوری «برهم صالح» پافشاری می‌کند.

روز پنجشنبه گذشته مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان، با بافل طالبانی رئیس اتحادیه مهنی دیدار و پیشنهادهای تازه ای را برای حل اختلافات درباره منصب ریاست جمهوری مطرح کرد.

رسانه های عراقی به نقل از منابع مطلع خبر دادند که این دیدار  دیدار «سازنده»ای بوده و در آن راه حلی برای اختلاف دو حزب بر سر نامزد ریاست جمهوری مطرح شده هرچند طرفین به توافق نهایی نرسیده‌اند.

به گفته این منابع، بارزانی در این دیدار پیشنهاد کرده که حزب اتحادیه میهنی با انصراف از معرفی نامزد برای ریاست جمهوری، سهم کردها از وزرای کابینه آینده دولت فدرال عراق را از آن خود سازد یا هر دو حزب نامزدهای خود برای ریاست جمهوری (برهم صالح و هوشیار زیباری) را کنار بگذارند و سراغ نامزدی توافقی بروند.

این منابع تأکید کرده‌اند که بافل طالبانی نظر نهایی را درباره این پیشنهادها نداده و خواستار مشورت با سران حزب اتحادیه میهنی در سلیمانیه شده است.

به گفته این منابع قرار است مذاکرات تا دور روز آینده نیز ادامه پیدا کند.

این در حالی است که دادگاه فدرال عراق فرایند نامزدی «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات، برای ریاست جمهوری عراق را به علت شبهه فساد وی به تعلیق درآورده و قرار است روز یکشنبه به شکایت واصله در این باره رسیدگی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا