سیاسی

عضو حزب دمکرات میانجیگری امریکا در انتخاب رئیس‌جمهور عراق را تکذیب کرد

یک عضو حزب دمکرات کردستان برخی خبرها مبنی بر میانجیگری امریکا میان احزاب کرد برای انتخاب رئیس جمهور آینده عراق را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «دلشاد شعبان» عضو حزب دمکرات کردستان میانجیگری امریکا برای حل اختلافات بین حزب متبوعش و حزب اتحاد میهنی بر سر انتخاب رئیس جمهور آینده عراق را تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با بغداد الیوم اعلام کرد که «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردستان مایل است اختلافات میان خود کردها حل و فصل شود.

شعبان افزود که از اتحاد میهنی خواسته شده تا از خود انعطاف نشان دهد و از سوی دیگر حزب دمکرات به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر است و از این رو ما خواستار حل مشکلات بدون میانجیگری طرف‌های خارجی هستیم.

اختلاف‌ها میان جریان‌های کرد برای معرفی نامزد پست ریاست جمهوری عراق ادامه دارد؛ در همین حال «مسعود بارزانی» رئیس حزب دمکرات کردستان با «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی پنجشنبه قبل در این باره دیدار کرد.

بارزانی در این دیدار پیشنهاد کرد که حزب اتحادیه میهنی با انصراف از معرفی نامزد برای ریاست جمهوری، سهم کردها از وزرای کابینه آینده دولت فدرال عراق را از آن خود سازد یا هر دو حزب نامزدهای خود برای ریاست جمهوری (برهم صالح و هوشیار زیباری) را کنار بگذارند و سراغ نامزدی توافقی بروند.

همچنان خبری از توافق میان احزاب کرد برای معرفی نامزد ریاست جمهوری عراق نیست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا