سیاسی

خطیب قدس: مسجدالاقصی قابل تقسیم‌بندی زمانی و مکانی نیست

خطیب قدس در اظهاراتی تاکید کرد که فلسطینیان هرگز اجازه تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در مسجدالاقصی را به اسرائیل نخواهند داد.

میدل ایست نیوز: شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در اظهاراتی تاکید کرد که فلسطینیان هرگز به اسرائیل اجازه نخواهند داد تا هدف خود برای تقسیم بندی زمانی و مکانی را در مسجدالاقصی اجرایی کند.

صبری با بیان اینکه تقسیم بندی زمانی به معنای اختصاص ساعت‌های مشخص به یهودیان برای حضور در مسجدالاقصی و ممنوعیت حضور مسلمانان در آن ساعات است، تاکید کرد که این مساله هرگز رنگ واقعت نخواهد گرفت.

خطیب قدس در خصوص تقسیم بندی مکانی هم گفت که اسرائیل در صدد است تا قسمتی از مسجدالاقصی به خصوص بخش شرقی صحن‌های مسجد و باب الرحمه را به یهودیان اختصاص دهد.

وی افزود که طرح‌های اسرائیل با آگاهی ساکنان قدس و دفاع آنان با شکست مواجه خواهد شد و جوانان تاکنون توانسته اند پروژه‌های اسرائیل با هدف یهودی سازی قدس را ناکام بگذارند.

شیخ صبری همچنین یادآور شد که اسرائیل، قدس را محاصره کرده و مانع از ورود فلسطینیان به آن می‌شود و شهر با وجود موانع نظامی و مصادره اراضی و اسرائیلی شدن آموزش با تهدیداتی جدی رو به رو است.

خطیب مسجدالاقصی در ادامه خاطرنشان کرد که اسرائیل از بندهای توافق اسلو برای یهودی سازی شهر و تغییر ماهیت قدس سوءاستفاده می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که عرب‌ها و مسلمانان باید در عقیده خود اهمیت مسجدالاقصی را درک کنند و بدانند قدس همچون مکه و مدینه است و تنها متعلق به فلسطینیان نیست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا