سیاسی

فرمانده قسد: شکست داعش فقط با راه حل سیاسی در سوریه ممکن خواهد بود

«مظلوم عبدی» تأکید کرد که امریکا باید برای حل سیاسی بحران سوریه وارد عمل شود چون بدون حل این مسئله شکست داعش ممکن نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کرد که امریکا باید برای حل سیاسی بحران سوریه وارد عمل شود چون بدون حل این مسئله شکست داعش ممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «رووداو»، «مظلوم عبدی»، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تأکید کرد که داعش همچنان خطر بزرگی شمرده می‌شود و خبر داد که در حمله اخیر داعش به زندان گویران حسکه 121 فرد مسلح از نیروهای قسد کشته شده‌اند.

او گفت که پس از این حمله بازداشتگاه‌هایی که احتمال حملات مشابه به آنها وجود داشته تخلیه شده و عملیات امنیتی برای بازرسی زندان‌ها ادامه دارد.

عبدی کشته شدن «ابوابراهیم القرشی الهاشمی» را موجب تضعیف شدید روحیه تروریست‌های داعش دانست و افزود که از این به بعد داعش توانایی جنگ نخواهد داشت چون دیگر رهبری متمرکز پیدا نخواهد کرد و فعالیت‌هایش دیگر حالت نامتمرکز پیدا می‌کند.

او گفت که سه علت برای ادامه یافتن فعالیت‌های داعش می‌توان ارائه کرد: نخست اینکه همچنان به منابع مالی خود دسترسی دارند، دوم اینکه به مراکز آموزش نظامی نیازی ندارند و در اماکن مشخصی نیروهایشان را آموزش می‌دهند، سوم اینکه پایگاه اجتماعی دارند به طور خاص در اردوگاه نظامی الهول که ایدئولوژی داعش در آن بسیار محبوب است.

عبدی درباره بحران سوریه گفت که بدون دخالت امریکا مسئله سوریه هیچ راه حلی پیدا نخواهد کرد و افزود که امریکا باید برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه تلاش کند و به نقش نظامی محدود خود در جنگ با داعش بسنده نکند به خصوص که بدون حل سیاسی بحران سوریه، نابودی کامل داعش ممکن نخواهد بود.

او تأکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه خواستار رسیدن به توافق سیاسی با دولت حاکم بر سوریه هستند و تماس‌هایی نیز میان دو طرف برقرار است «اما حکومت سوریه می‌خواهد به پیش از 2011 برگردد و واقعیت‌هایی را که در این مدت تغییر کرده نادیده بگیرد».

عبدی خواستار کمک جامعه بین‌المللی برای تغییر نگاه حکومت سوریه و متقاعدشدنش به برقراری وضعیت تازه میدانی شد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا