خبر اولسیاسی

حضور هیات اسرائیلی در وین برای اطلاع از روند مذاکرات هسته ای ایران

اسرائیل در اقدامی غیرمنتظره امروز یک هیات دیپلماتیک به وین اعزام کرد تا در جریان گفت‌وگوها قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: در حالی که گزارش‌ها حاکی از نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای وین به مرحله حساس و نهایی خود است، اسرائیل در اقدامی غیرمنتظره امروز یک هیات دیپلماتیک به وین اعزام کرد تا در جریان گفت‌وگوها قرار گیرد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، اعزام هیات اسرائیلی در شرایطی است که اکثر هیات‌های حاضر در مذاکرات وین گفته‌اند که روند گفت‌وگوها به مراحل پایانی خود رسیده است.

هیات اسرائیلی به ریاست جاشوا زارکا، معاون مدیرکل امور استراتژیک در وزارت امور خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه بلافاصله پس از رسیدن به وین، ابتدا با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سپس با میخائیل اولیانوف، رئیس هیات روس و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، دیدار و گفت‌وگوهای جداگانه انجام داد.

اولیانوف عکسی از این دیدار در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت که «امروز با همکاران اسرائیلی اعزامی از پایتخت و نمایندگی دائم آنها در وین دیدار کردم. ما در خصوص مسائل مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت‌وگو کردیم».

رئیس هیات اسرائیلی از اولیانوف به خاطر «یک بحث شفاف و مهم» تشکر کرد.

این هیات قرار است دیدارهای جداگانه‌ای با روسای هیات‌های‌ نمایندگی چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا در مذاکرات وین داشته باشد.

هیات اسرائیلی در حالی به وین اعزام شده است که با وجود درخواست صریح اخیر نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا برای پایان دادن به مشارکت غیرمستقیم در مذاکرات با ایران، این بار نیز رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران در وین حضور دارد.

به نوشته جروزالم پست، اعزام هیات اسرائیلی به وین، که نخستین بار است در تاریخ مذاکرات غربی‌ها در برابر ایران روی داده، برای بیان مستقیم نگرانی‌های اسرائیل خطاب به هیات‌های حاضر در مذاکرات است.

منبع
رادیو فردا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا