سیاسی

دیدار نخست وزیر اسرائیل با پادشاه و ولیعهد بحرین/سلمان بن حمد به زودی به تل آویو می رود

نخست وزیر اسرائیل و پادشاه و ولیعهد بحرین طی دیدارهای مشترکی به بررسی همکاری های دوجانبه و روابط دو طرفه پرداختند.

میدل ایست نیوز: «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل که طی سفری رسمی به بحرین رفته است، با «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین دیدار و گفت وگو کرد.

بنت در دیدار با پادشاه بحرین درباره «صلح در منطقه» و فرصت های تقویت همکاری دوجانبه به ویژه در بخش های حیاتی رایزنی کرد.

در این دیدار که در کاخ الصخیر در منامه برگزار شد، دو طرف درباره همکاری دوجانبه و فرصت های توسعه آن به ویژه در بخش های حیاتی مورد اهتمام متقابل رایزنی کردند.

پادشاه بحرین و نخست وزیر اسرائیل بر تداوم حمایت از روابط دوجانبه و همکاری مشترک در راستای تقویت منافع متقابل و خدمت به امنیت، ثبات، توسعه و شکوفایی در منطقه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، حمد بن عیسی نیز بر دیدگاه کشورش مبتنی بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل و تقویت ارزش های تفاهم، گفت وگو، همکاری، همزیستی مسالمت آمیز، تسامح و نزدیکی بین ملت ها تاکید کرد.

از سویی دیگر بنت نیز بر تداوم تقویت همکاری مشترک بین اسرائیل و بحرین که به نفع دو طرف است، تاکید کرد.

وی در دیدار با پادشاه بحرین ایجاد همکاری های جدید و ساختاری برای روابطی قوی تر و پایدارتر بین منامه و تل آویو را بررسی کرد.

نخست وزیر اسرائیل در دیدار با ولیعهد و  نخست وزیر بحرین نیز به بررسی مهم ترین مسائل منطقه ای و بین المللی و راه های تقویت همکاری همه جانبه پرداخت.

از طرفی دیگر عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین از سفر قریب الوقوع ولیعهد بحرین به اسرائیل خبر داد.

وی گفت نخست وزیر اسرائیل از ولیعهد بحرین برای سفر به اسرائیل دعوت کرد و ولیعهد بحرین با پذیرش این دعوت به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا