سیاسی

وزارت نفت عراق مأمور اجرای حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان شد

شورای وزارت امنیت ملی عراق وزیر نفت این کشور را مأمور پیگیری اجرای حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان عراق کرد.

میدل ایست نیوز: شورای وزارت امنیت ملی عراق وزیر نفت این کشور را مأمور پیگیری اجرای حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان عراق کرد.

در بیانیه رسمی وزارت نفت عراق آمده که در جلسه امروز شورای وزارتی امنیت ملی عراق که به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، برگزار شد، تازه‌ترین تحولات امنیتی کشور بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، در این جلسه وزیر نفت عراق نیز برای بررسی حکم صادره از دادگاه فدرال درباره قانون نفت و گاز اقلیم کردستان عراق حضور یافت و این شورا وزیر نفت را مأمور هماهنگی با اقلیم کردستان و شرکت‌ها و کشورهای ذی‌ربط به‌منظور تعیین سازوکارها و اقدامات لازم برای اداره این پرونده بر اساس قانون اساسی و منافع عالی کشور ساخت.

این بیانیه افزوده که در این جلسه همچنین به وزارت نفت اختیارات لازم برای کمک گرفتن از مستشاران و کارشناسان داخلی و خارجی برای تعیین نقشه راه فنی و زمانی برای اجرای این برنامه داده شده است.

پیش از ظهر امروز دفتر نخست‌وزیر عراق از جلسه شورای وزارتی امنیت ملی به ریاست وی و تصویب موارد مذکور در بیانیه وزارت نفت عراق خبر داد.

دادگاه فدرال عراق روز گذشته طی حکمی قانون نفت و گاز اقلیم کردستان عراق را غیر قانونی دانست و تأکید کرد که هرگونه صادرات نفت و گاز باید از طریق بغداد باشد و اقلیم کردستان عراق را ملزم کرد که وزارت نفت و سازمان بازرسی را در جریان همه قراردادهای نفتی خود قرار دهد.

این حکم در پی استفسار اخیر وزارت نفت دولت مرکزی عراق از دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان صادر شده است.

حکومت ایالتی اقلیم کردستان از این حکم انتقاد کرده است.

 

همچنین بخوانید:

حکم دادگاه فدرال درباره صادرات نفت اقلیم کردستان، پایانی بر سال ها اختلاف میان بغداد و اربیل؟

منبع
صفحه رسمی وزارت نفت عراق در فیسبوک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا