سیاسی

علاوی در واکنش به صدر: مردم را فریب ندهید/ همه مسئول تغییر قیمت دلار هستند

ایاد علاوی در واکنش به توئیت مقتدی صدر درباره قیمت ارز، اعلام کرد قیمت دلار با تصمیم همه جریان‌های سیاسی تغییر کرد و تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت این تصمیم، مردم را فریب نمی‌دهد.

میدل ایست نیوز: «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف ملی عراق در واکنش به توئیت مقتدی صدر برای احضار وزیر دارایی عراق به پارلمان برای بررسی موضوع قیمت ارز، اعلام کرد قیمت دلار با تصمیم همه جریان‌های سیاسی تغییر کرد و تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت این تصمیم و مقصر دانستن دیگران، مردم را فریب نخواهد داد.

رئیس ائتلاف ملی تاکید کرد که همه جریان‌های سیاسی دو سال قبل تصمیم به تغییر قیمت دلار در مقابل دینار گرفتند.

علاوی در واکنش به پافشاری فراکسیون صدر در مجلس عراق برای ممنوعیت سفر وزیر دارایی این کشور، تصریح کرد که حکم منع سفر برای محکومین یا متهمان به فساد از سوی قوه قضائیه صادر می شود و نمی‌شود هر کسی برای خود از روی امیال شخصی حکم صادر کند و این سخنان و اقدامات، افراد شایسته و پاکدستی همچون «علی علاوی» وزیر دارایی را نمی‌ترساند.

پارلمان عراق در خلال نشست اخیر خود به ریاست «حاکم الشمری» معاون اول پارلمان (از اعضای فراکسیون صدر) به طور رسمی از دادستان عراق خواست مانع از سفر «علی علاوی» وزیر دارایی این کشور شود.

پیشتر «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق، در نامه‌ای به دولت این کشور با اشاره به احضار وی به پارلمان عراق برای بررسی موضوع قیمت ارز، تاکید کرد که این احضار به محض انتشار توئیتی از جانب مقتدی صدر انجام شده است.

وزیر دارایی عراق با انتقاد شدید از احضار به مجلس توسط جریان صدر، آن را خلاف کرامت خود به عنوان شخصیتی حقوقی و حقیقی دانست و تأکید کرد که این احضار را رد می کند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا