سیاسی

اعلام موضع بیانیه چارچوب هماهنگی درباره نرخ ارز و اخبار تهدید چهره های سیاسی

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به مجادلات درباره قیمت ارز و تهدید برخی سیاستمداران عراقی هشدار داد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به مجادلات درباره قیمت ارز و تهدید برخی سیاستمداران عراقی هشدار داد.

به گزارش «الفرات نیوز» در بیانیه رسمی چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه آمده که سران این گروه در نشستی پشت درهای بسته برخی مسائل مهم را بررسی و درباره سه موضوع موضع‌گیری کرد.

این بیانیه خواستار تجدید نظر در قیمت ارز متناسب با رفاه شهروندان و نیز رسیدگی به پیامدهای منفی ناشی از آن و اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش فشارهای اقتصادی بر طبقات محروم و اقشار آسیب‌پذیر شده است.

موضوع قیمت ارز از هفته گذشته موجب مجادلات فراوان در عراق شد و یک جریان سیاسی در این راستا رئیس بانک مرکزی و وزیر دارایی را به مجلس احضار کرد. اما «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، با سیاسی خواندن این احضار حاضر به مشارکت در جلسه مجلس نشد.

سران چارچوب هماهنگی ضمن تأکید بر ضرورت احترام به چارچوب‌های قانونی فعالیت مجلس نمایندگان و نظارت آن بر قوه مجریه و احترام به استقلال قوا و اهمیت نقش دستگاه اجرایی، خاطرنشان کرده که با استفاده از مجلس نمایندگان برای تحمیل نظر بر قوای مقننه و مجریه با اهداف سیاسی و به دور از چارچوب قانونی رایج مخالف است و آن را خلاف اجرای نقش نظارتی و قانون‌گذاری مجلس به دور از زیاده‌خواهی‌های سیاسی می‌داند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که آنچه درباره تهدید برخی سیاستمداران مطرح شده موجب نگرانی شدید است و اگر درست باشد غیر قابل قبول و محکوم است و از طرف‌های ذی‌ربط خواسته شده که درباره صحت این اخبار تحقیق کنند و در صورت اثبات درستی آن با عاملان آن برخورد قانونی کنند و در صورت نادرست بودن نیز با کسانی که به اخبار نادرست دامن می‌زنند تا مسالمت اجتماعی در عراق را هدف قرار دهند برخورد کند.

سران چارچوب هماهنگی تأکید کرده‌اند که این روش‌ها از روح کنش سیاسی سالم و سازنده و ملی به دور است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا