اقتصادیخبر اولسیاسی

اعتصاب پرسنل شرکت هواپیمایی عراق/ سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد

اعتصاب پرسنل شرکت هواپیمایی عراق امروز پنجشنبه باعث متوقف شدن پروازهای این شرکت در فرودگاه بغداد و سرگردانی مسافران شد.

میدل ایست نیوز: پرسنل شرکت هواپیمایی عراق امروز پنجشنبه اعتصاب کردند، اقدامی که باعث توقف پروازهای این شرکت از فرودگاه بغداد و سرگردانی مسافران شد.

پرسنل شرکت هواپیمایی عراق همچنین با صدور بیانیه‌ای 10 خواسته اصلی خود را برای پایان اعتصاب اعلام کردند.

از جمله خواسته‌های این افراد جدا شدن شرکت هواپیمایی عراق از وزارت راه و ترابری این کشور و اخراج مدیران این شرکت است که به گفته پرسنل هواپیمایی عراق نابودی منابع مالی این شرکت در حد فاصل سال های 2018 تا 2021 را باعث شده اند.

این بیانیه افزود که شرکت هواپیمایی عراق امروز در نتیجه سیاست‌گذاری‌های غلط از سوی افرادی که با بی‌مسئولیتی و عقد قراردادهای اشتباه باعث ورشکستی این خط هوایی و نابودی منابع درآمدی آن شده اند، رو به رو است و امروز سخت‌ترین مرحله از تاریخ خود را می‌گذارند.

پرسنل شرکت هواپیمایی عراق از همه نهادهای نظارتی این کشور از جمله نخست وزیری، دیوان نظارت مالی و سازمان پاکدستی درخواست کردند تا به پرونده‌های فساد در این شرکت رسیدگی کرده و تمامی مقصران که باعث به نابودی کشاندن ایرلاین رسمی و ملی عراق شده‌اند، محاکمه شوند.

این افراد با تاکید بر بی صلاحیتی مدیر اجرایی و هیئت مدیره شرکت هواپیمایی عراق اعلام کردند که به دلیل دخالت‌های وزارتی و حزبی در سیاست‌های شرکت شاهد هستیم که این شرکت تنها یک هیئت مدیره صوری و بدون توان اجرایی دارد.

پرسنل شرکت هواپیمایی عراق خاطرنشان کردند که مسائل بسیار دیگری وجود ندارد که مجال ذکر تمامی آنها نیست ولی امروز برای نجات خط هوایی ملی عراق به اعتصاب سراسری اقدام می‎کنند و امیدوارند تا این اقدام منجر به بازنگری کلی در سیاست‌های این شرکت هواپیمایی شود.

این بیانیه در پایان حمایت جدی دولت عراق از این شرکت هواپیمایی برای عبور از بحران‌های خود را خواستار شد.

فرودگاه بغداد

سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد

از سویی اعتصاب پرسنل شرکت هواپیمایی عراق و متوقف شدن پروازهای این خط هوایی بدون اعلام قبلی باعث سردرگمی شمار زیادی از مسافران در فرودگاه بین الملی بغداد شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا