سیاسی

دیدار نماینده امریکا در سازمان ملل با وزیر خارجه عراق

وزیر خارجه عراق در دیدار نماینده امریکا در سازمان ملل تأکید کرد که نیروهای ملی عراق بر تلاش های خود برای تشکیل دولت جدید افزوده اند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق در دیدار نماینده امریکا در سازمان ملل تأکید کرد که نیروهای ملی عراق بر تلاش های خود برای تشکیل دولت جدید افزوده اند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق، امروز (پنج‌شنبه 24 فوریه) در نیویورک با «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم امریکا در سازمان ملل دیدار کرد.

در این دیدار تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق بررسی شد و وزیر خارجه عراق تأکید کرد که نیروهای ملی عراقی بر مذاکرات خود جهت تأمین فضای لازم برای تشکیل دولت جدید در زمان‌بندی قانونی و با نقشه راهی که ضامن موفقیت آن باشد افزوده‌اند.

روابط عراق و امریکا و راه‌های گسترش آن و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همکاری‌های دو کشور در محافل بین‌المللی و افزایش همکاری میان دفاتر نمایندگی عراق و امریکا در سازمان ملل از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

فؤاد حسین همچنین بر اهتمام عراق به گسترش روابط با امریکا تأکید و از نقش مثبت امریکا و حمایتش از عراق در شورای امنیت و در عرصه توسعه و تقویت توانمندی عراق قدردانی کرد.

نماینده امریکا در سازمان ملل نیز بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق و امنیت و ثبات و شکوفایی این کشور و بر ادامه همکاری و ارائه حمایت‌های توسعه‌محور به عراق تأکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا