اجتماعیسیاسی

عراق 11 زندانی به ایران تحویل داد

11 شهروند ایرانی محکوم به حبس به اتهامات مختلف در زندان‌های عراق، امروز تحویل مقامات ایران شدند.

میدل ایست نیوز: 11 زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های عراق امروز تحویل مقامات قضایی و انتظامی ایران شدند.

به گزارش تسنیم، عبدالوهاب بخشنده، دادستان ایلام اظهار داشت: 11 تن از زندانیان ایرانی که به اتهامات مختلف محکوم شده بودند و  مدتی از دوران محکومیت خود را در زندان‌های این کشور گذرانده‌ بودند با رایزنی‌های وزارت دادگستری ایران با مقامات قضایی کشور عراق در قالب تفاهم‌نامه بین دو کشور, امروز از مرز مهران به ایران منتقل و تحویل مقامات قضایی و انتظامی ایران شدند.

دادستان ایلام گفت: این شهروندان ایرانی محکوم به حبس به اتهامات مختلف در زندان‌های عراق بوده که از مرز مهران به ایران استرداد داده شدند و هم اکنون در زندان ایلام به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه عمده زندانیان استرداد شده به اتهامات مختلف و حبس های طویل مدت محکوم شده اند افزود: برخی از آنها حداقل یک چهارم دوره محکومیت خود را در عراق گذرانده اند.

بخشنده خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های دستگاه قضایی، این تعداد محکومان به ایران منتقل شدند و طی مراحل قانونی در ایران مستقر تصمیمات قانونی در مورد آنها گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال این زندانیان به ایران با حضور نماینده وزارت امور خارجه، دادستان شهرستان مهران، نماینده وزارت دادگستری، فرمانده هنگ مرزی، مدیر کل زندان مرکزی استان ایلام و مقامات قضایی کشور عراق صورت گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا