سیاسی

ابراز «نگرانی شدید» پدرسن از تأثیر حمله روسیه به اوکراین بر پرونده سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به پیامدهای احتمالی حمله روسیه به اوکراین بر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه ابراز نگرانی شدید کرد.

میدل ایست نیوز: نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به پیامدهای احتمالی حمله روسیه به اوکراین بر تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل برای حل بحران سوریه ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «گر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در گزارش دوره‌ای خود به شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که این نگرانی وجود دارد که دیپلماسی لازم برای پیشبرد روند گفت‌وگوها در سوریه در پی اقدام نظامی روسیه در اوکراین دشوارتر از سابق شود.

او گفت که مردم سوریه در سراسر این کشور نسبت به سال گذشته با فقر و گرسنگی بیشتری مواجه هستند.

پدرسن ضمن اعلام برگزاری جلسه کمیته تدوین قانون اساسی در ماه آینده در ژنو بر ضرورت اجرای قطع‌نامه 2254 شورای امنیت برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد.

او گفت که هیچ تغییری در خطوط تماس در صحنه جنگ سوریه پیش نیامده و نشانه‌هایی درباره ادامه نزاع دیده می‌شود و ممکن است در برخی نقاط شاهد تشدید تنش باشیم.

پدرسن تأکید کرد که اکثریت مطلق ملت سوریه خواستار کاهش تنش و مشاهده بهبود در زندگی ویران شده خود هستند.

پیش از این، «گر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرده بود که از حمایت قاطع شورای امنیت برای اجرای طرح جدید خود برای حل بحران سوریه برخوردار شده که شامل «تعیین گام‌های تدریجی و متقابل و واقع‌بینانه و قابل تحقق» می‌شود که به صورت موازی در چارچوب قطع‌نامه 2254 اجرا می‌شوند.

او گفت که نمایندگان روسیه و امریکا به وی گفته‌اند که آماده همکاری برای اجرای این طرح هستند و افزود که دو سال است که پرونده سوریه دچار توقف و رکوى شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا