خبر اولسیاسی

آیت‌الله العظمی سیستانی خواستار حمایت پاکستان از اقلیت‌های مذهبی در برابر تروریسم شدند

آیت الله العظمی سیستانی در پی انفجار بمب در مسجد شیعیان پیشاور از دولت پاکستان خواستند تا از اقلیت‌های مذهبی در برابر جنایات گروه‌های تروریستی محافظت کند.

میدل ایست نیوز: دفتر آیت الله العظمی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعه در پی انفجار بمب در مسجد شیعیان شهر پیشاور پاکستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از نمازگزاران شد، پیامی صادر کرد و ایشان از دولت پاکستان خواستند تا اقداماتی را برای حفظ جان اقلیت‌های مذهبی در برابر ظلم و جنایات گروه‌های تروریستی اتخاذ کند.

مرجعیت عالیقدر شیعه همچنین از دولت پاکستان خواستند تا اجازه ندهد که جوامع مذهبی در معرض حملات خشونت آمیز و وحشیانه گروه های افراطی قرار بگیرند.

آیت الله سیستانی در این پیام ضمن تسلیت به مومنان و مسلمانان پیشاور پاکستان با خانواده های قربانیان ابراز همدردی و برای همه مجروحان این حادثه دلخراش طلب شفای عاجل کردند.

پیام دفتر ایشان افزود که حوزه نجف اشرف و مرجعیت عالی شیعه این جنایت هولناک را که وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است، محکوم می‌کند.

درپی حمله انتحاری به مسجد شیعیان پیشاور در پاکستان حین اقامه نماز جمعه حداقل ۵۶ نمازگزار جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۱۹۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

 

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا