خبر اولسیاسی

رئیس جمهور مصر با پیامی از امریکا در سفری ناگهانی به عربستان می رود

منابع مصری خبر دادند که رئیس جمهوری مصر در سفری ناگهانی و فوری امروز (سه‌شنبه 8 مارس) به عربستان سعودی سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز: منابع مصری خبر دادند که رئیس جمهوری مصر در سفری ناگهانی و فوری امروز (سه‌شنبه 8 مارس) به عربستان سعودی سفر می‌کند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع مصری خبر داد که این سفر فقط چند ساعته خواهد بود و در حالی انجام می‌شود که به علت حمله روسیه به اوکراین، مصر دچار مشکلات اقتصادی شده است.

به گفته این منابع، السیسی امیدوار است که بتواند در این سفر از عربستان کمک‌های اقتصادی و محموله‌های بیشتر نفت دریافت کند، به خصوص که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری یافته است.

این منابع گفته‌اند که السیسی در سفر اخیر خود به کویت به اهدافی که دنبال می‌کرد نرسید.

بر اساس این گزارش، السیسی به این جمع‌بندی رسیده که با افزایش قیمت نفت، کشورهای شورای همکاری بار دیگر شاهد رونق و افزایش ثروت‌های خود هستند و می‌توانند به مصر کمک اقتصادی کنند.

این منابع تأکید کرده‌اند که السیسی بعد از دیدار از عربستان، چند روز دیگر به عمان هم خواهد رفت.

از سوی دیگر، یک منبع بلندپایه دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر تأکید کرد که السیسی در این سفر حامل پیامی از جانب مقامات امریکایی به عربستان درباره افزایش تولید نفت است.

هفته گذشته نیز دو مقام ارشد امریکایی برای مذاکره درباره همین موضوع به عربستان سفر کردند که مذاکراتشان به نتیجه‌ای نرسید و ولیعهد عربستان تأکید کرد که کشورش به توافقات اوپک پلاس پایبند می‌ماند.

همچنین یک منبع دیگر خبر داد که پرونده یمن و موضوع سد النهضة اتیوپی نیز از محورهای اصلی مذاکرات السیسی با مقامات عربستان خواهد بود.

علاوه بر مسائل اصلی‌ای که باعث سفر ناگهانی و فوری السیسی به عربستان شده، روابط و شراکت دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های عربستان در مصر و پروژه اتصال برق عربستان و مصر از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدارهای السیسی با سران عربستان خواهد بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا