اقتصادیسیاسی

مصر: امیدواریم با کمترین خسارات از بحران روسیه و اوکراین عبور کنیم

سخنگوی رسمی دولت مصر با اشاره به پیامدهای جنگ اوکراین بر اقتصاد مصر، گفت که دولت این کشور امیدوار است با کمترین خسارت از این بحران عبور کند.

میدل ایست نیوز: «نادر سعد» سخنگوی رسمی دولت مصر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد که بحران میان روسیه و اوکراین با تمامی پیامدهای آن، موقت خواهد بود و سرانجام پایان خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط به ویژه تامین کالاهای اساسی پس از پایان بحران میان روسیه و اوکراین به حالت عادی خود باز خواهد گشت، خاطرنشان کرد که دولت مصر پس از آغاز همه‌گیری کرونا در تصمیم‌گیری‌ و برنامه‌ریزی‌ها، مبنا را بر بدترین حالت ممکن و سخت‌ترین سناریو در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد که این مساله البته برای بودجه مصر پرهزینه است و قیمت‌های جدید باری بر دوش دولت خواهد بود ولی از سویی امیدواریم تا از این بحران مثل دوران کرونا با حداقل خسارت‌ها عبور کنیم.

سخنگوی دولت مصر پیشتر نیز ابراز امیدواری کرده بود که بحران جاری در اوکراین برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند تا فشار شدیدی بر بودجه مصر وارد نشود.

گفتنی است که اقتصاد مصر متاثر از حمله روسیه به اوکراین است؛ این کشور 80 درصد از گندم مورد نیاز خود را به عنوان کالایی استراتژیک از روسیه و اوکراین وارد می‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا