خبر اولسیاسی

اختصاصی/ رایزنی صدر با مالکی درخصوص نخست وزیری «جعفر صدر»

یک منبع آگاه خبر داد که مقتدی صدر در تماس تلفنی با نوری المالکی موضوع نامزدی «جعفر صدر» برای نخست‌وزیری عراق را مطرح کرده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه خبر داد که مقتدی صدر در تماس تلفنی با نوری المالکی موضوع نامزدی «جعفر صدر» برای نخست‌وزیری عراق را مطرح کرده است.

این مقام مطلع در اظهاراتی اختصاصی به «میدل ایست نیوز» گفت که صدر در تماس تلفنی خود با نوری المالکی پیشنهاد نخست‌وزیری جعفر صدر را مطرح کرده است و خواستار تسریع در تعیین تکلیف این موضوع و  برون رفت عراق از بن‌بست سیاسی شده است.

این مقام افزوده که گفت‌وگوی صدر و المالکی به مدت 20 دقیقه طول کشیده و دوستانه بوده است و المالکی تأکید کرده که موضوع را در نشست چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی مطرح خواهد کرد.

جعفر صدر فرزند شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر و سفیر کنونی عراق در لندن است.

دقایقی پیش دفتر مقتدی صدر اعلام کرد که وی در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و خمیس الخنجر رئیس فراکسیون السیاده گفت‌وگو کرده است.

این بیانیه بدون اشاره به جزئیات این مذاکرات تأکید کرده که صدر در این تماس‌های تلفنی «مسائل مهم مربوط به اوضاع کنونی عراق» را بررسی کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا