سیاسی

امارات و سودان درباره همکاری اقتصادی و نظامی گفت وگو کردند

رئیس شورای انتقالی سودان و ولیعهد ابوظبی درباره روابط دوجانبه سودان و امارات و همکاری در زمینه های اقتصادی و نظامی گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی درباره همکاری در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی و نظامی گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، در این دیدار که در کاخ الشاطئ در ابوظبی برگزار شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه سودان و امارات در زمینه های مختلف و در راستای خدمت به منافع دو ملت رایزنی کردند.

بن زاید در این دیدار نسبت به ایجاد شراکت استراتژیک با سودان و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بنادر و توسعه راه آهن علاوه بر همکاری نظامی و تبادل تجربه ابراز تمایل کرد.

ولیعهد ابوظبی از سپرده های کلان در بانک های سودان و ایجاد پروژه های عمرانی که موجب رونق اقتصادی می شود خبر داد.

از سویی دیگر البرهان ضمن تحسین عمق و روابط پایدار سودان و امارات، نسبت به توسعه و تحکیم پیوند روابط بین دو کشور در همه زمینه ها ابراز امیدواری کرد.

رئیس شورای انتقالی سودان از حمایت گسترده ای امارات از سودان برای موفقیت آمیز بودن دوره انتقالی، تقدیر کرد.

ولیعهد ابوظبی همچنین بر حمایت امارات از هر آنچه به نفع ملت برادر سودان است و آرمان های آنها در توسعه، ثبات و شکوفایی را تحقق می بخشد، تاکید کرد.

وی بر اهمیت گفت وگو و تفاهم میان شرکای مرحله انتقالی برای عبور از چالش های پیش روی فرآیند سیاسی تا رسیدن به انسجام و توافق ملی که کشور را به سوی ثبات و یکپارچگی پیش ببرد و تلاش ها را به سمت سازندگی و توسعه سوق دهد، تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا