خبر اولسیاسی

شلیک 12 موشک بالستیک به اربیل از خارج مرزهای عراق+واکنش ها

وزارت داخله اقلیم کردستان اعلام کرد که 12 موشک که از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد.

میدل ایست نیوز: منابع خبری از شلیک 12 موشک بالستیک به سمت کنسولگری امریکا در اربیل خبر دادند.

دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 1 بامداد به وقت محلی شهر اربیل هدف 12 موشک بالستیک قرار گرفت و افزود که این موشک‌ها کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داده بودند.

این بیانیه تأکید کرد که این موشک‌ها «از بیرون عراق و اقلیم کردستان و به طور خاص از شرق کشور شلیک شده بودند» و افزود که این حمله هیچ تلفات جانی نداشته است.

همزمان وزارت داخله اقلیم کردستان نیز اعلام کرد که این 12 موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان 24» و اطراف آن اصابت کرد.

وزارت داخله اقیم کردستان افزود که این حمله موجب خسارت‌های مادی در خانه‌های اطراف شد و خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت و فقط یک غیر نظامی در طی آن زخم‌های سطحی برداشت.

این وزارتخانه در اقلیم کردستان عراق ضمن محکومیت این حمله به شهروندان عراق و اقلیم تأکید کرد که اربیل امن است.

«مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان، نیز با انتشار توئیتی ضمن محکوم کردن این حمله گفت که اربیل در برابر «بزدلان سر خم نخواهد کرد» و  از مردم خواست که آرامش خود را حفظ و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، نیز با انتشار توئیتی نوشت که حمله‌ای که اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت تعرض به امنیت ملت عراق است و افزود که در این باره با رئیس دولت ایالتی کردستان گفت‌وگو کرده و تحولات را پیگیری می‌کند.

او گفت که نیروهای امنیتی به تحقیقات خود درباره این حمله ادامه می‌دهند و در برابر هرگونه تعرض به امنیت شهرها و سلامت شهروندان می‌ایستند.

وزارت امور خارجه امریکا نیز حمله به کنسولگری خود در اربیل را به شدت محکوم و تأکید کرد که این حمله هیچ خسارت انسانی در پی نداشته و هیچ آسیبی به ساختمان کنسولگری نزده است.

مقتدی صدر نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشت که کردها «ریه عراق و بخش جدایی ناپذیر عراق هستند و اربیل جز به اعتدال و استقلال تن نمی‌دهد» و از ساکنان اقلیم خواست که «تا تحقق دولت اکثریت ملی تحمل کنند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا