اجتماعی

کمک انگلیس به برنامه صندوق جمعیت سازمان ملل برای تنظیم خانواده در عراق

صندوق جمعیت سازمان ملل از کمک انگلستان برای اجرای برنامه این صندوق در عرصه تنظیم خانواده در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق جمعیت سازمان ملل از کمک انگلستان برای اجرای برنامه این صندوق در عرصه تنظیم خانواده در عراق خبر داد.

به گزارش «القدس العربی» صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) تأکید کرد که انگلستان متعهد شده که تا چند سال، به صورت سالانه 19 میلیون دلار از برنامه این صندوق برای «تنظیم خانواده در عراق» حمایت کند.

این سازمان تأکید کرد که هدف از برنامه تنظیم خانواده در عراق بهبود سیاست‌ها و تنظیم قوانین مناسب داخلی با تمرکز بر حقوق جوانان و گروه‌های حاشیه‌نشین و افزایش آگاهی تصمیم‌گیران و قانون‌گذاران و گروه‌های مرجع درباره مفهوم تنظیم خانواده و حقوق فرزندآوری و خطرات مربوط به کودک‌همسری است.

صندوق جمعیت سازمان ملل تأکید کرده که در برنامه خود در عراق می‌کوشد که درباره مهارت‌های زندگی و بهداشت فرزندآوری و حقوق آن فرهنگ‌سازی و دستیابی اقشار محروم به امکانات باکیفیت مربوط به تنظیم خانواده را آسان کند.

تنظیم خانواده مجموعه اقدامات و تلاش‌ها برای تواناسازی زوج‌ها و افراد به تصمیم‌گیری آزادانه و مسئولانه در مورد تعداد و فاصله‌گذاری بین فرزندانشان و برخورداری از اطلاعات و وسایل لازم برای وصول به‌این هدف و اطمینان از انتخابی آگاهانه و در اختیار گذاردن مجموعهٔ کاملی از روش‌های مؤثّر و مطمئن، برای جلوگیری از بارداری است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا