سیاسی

ائتلاف سه جانبه صدر و بارزانی و الحلبوسی بعد از نوروز اعلام موجودیت می کند

حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که ائتلاف سه جانبه صدر و بارزانی و الحلبوسی با عنوان «نجات میهن» بعد از تعطیلات نوروز رسما اعلام موجودیت خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که ائتلاف سه جانبه صدر و بارزانی و الحلبوسی با عنوان «نجات میهن» بعد از تعطیلات نوروز رسما اعلام موجودیت خواهد کرد.

«شریف سلمان»، نماینده مجلس عراق از حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که ائتلاف سه جانبه جریان صدر و حزب دموکرات و ائتلاف السیاده (به ریاست محمد الحلبوسی) به مرحله اعلام موجودیت رسمی رسیده است.

او گفت که این یک ائتلاف قدرتمند و منسجم است که به زودی از آن ذیل عنوان «انقاذ وطن» (نجات میهن) رونمایی خواهد شد.

سلمان افزود که این ائتلاف عملا شکل گرفته و همه بندهای توافقات آن تنظیم شده و درباره آنها توافق صورت گرفته و اعلام رسمی آن احتمالا بعد از تعطیلات نوروز خواهد بود چون اقلیم کردستان هم‌اکنون درگیر مراسم نوروز است.

وی تأکید کرد که رویکرد اصلی ائتلاف «نجات میهن» ساخت حکومت بر پایه‌های استوار و مستحکم در راستای منافع ملت عراق است.

این عضو حزب دموکرات همچنین گفت که جلسه همه طرف‌های سیاسی از جمله چارچوب هماهنگی و دیگر گروه‌ها درباره تعیین تکلیف رئیس جمهور و نخست‌وزیر تا بعد از تعطیلات عید نوروز اتفاق نظر دارند.

وی افزود که برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری بدون هیچ‌گونه مشکلی خواهد بود چون همه تشکل‌های سیاسی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ادامه بن‌بست سیاسی کنونی ممکن نیست.

«محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، سه شنبه شب (15 مارس) اعلام کرد که روز 26 مارس موعد برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری عراق خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا