اجتماعیسیاسی

صالح و الکاظمی لغو میزبانی عراق در مقدماتی جام جهانی فوتبال را پیگیری می‌کنند

فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که در پی لغو میزبانی این کشور در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق این موضوع را پیگیری می‌کنند.

میدل ایست نیوز: «احمد الموسوی» سخنگوی رسانه‌ای فدراسیون فوتبال عراق امروز چهارشنبه در پی اعلام تصمیم فیفا برای لغو میزبانی عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال اعلام کرد که تحرکات دیپلماتیک عراق در سطوح بالا برای پیگیری این تصمیم ادامه دارد و «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور هم پیگیر این مساله هستند.

الموسوی در کنفرانس خبری پس از برگزاری نشست فوق العاده فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که هماهنگی‌ها میان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت خارجه عراق برای پیگیری دیپلماتیک تصمیم امروز فیفا آغاز شده است و قرار است از طریق نهادهای بین‌المللی ورزشی این مساله پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه همه گزارش‌های دریافتی فیفا پس از پیگیری کمیته‌های بازرسی مثبت بوده، گفت که همه این گزارش‌ها وضعیت عراق را از همه لحاظ اطمینان‌بخش و مثبت ارزیابی کرده و از این رو تصمیم امروز فیفا ما را متعجب کرد.

الموسوی با بیان اینکه فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان هنوز نمی‌دانند که این تصمیم، با تلاش‌های امارات اتخاذ شده یا اینکه فیفا برگزاری این بازی را  لغو کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال “فیفا” امروز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که به دلیل حملات موشکی به اربیل و برای حفظ سلامت تیم‌ها، بازی تیم‌های ملی عراق و امارات که قرار بود در شهر بغداد برگزار شود، به زمین بی طرف منتقل می‌شود.

پیش بینی می‌شود که بازی تیمهای ملی عراق و امارات در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در کشور اردن برگزار شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا