اجتماعی

آیت الله العظمی سیستانی ارتحال آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفتند

آیت الله العظمی سیستانی در پی ارتحال آیت الله علوی گرگانی، پیام تسلیتی صادر کردند.

میدل ایست نیوز: آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در پی ارتحال آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، پیام تسلیتی صادر کردند.

در متن تسلیت ایشان خطاب به فرزند آیت الله علوی آمده است: ضایعه ارتحال والد مکرّم جناب آیت الله آقای سیدمحمدعلی علوی گرگانی (رضوان الله علیه) را به جنابعالی و آقایان اخوان و دیگر بستگان و علاقمندان محترم آن بزرگوار تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع معظم تقلید، عصر روز سه‎شنبه در بیمارستان شهید بهشتی قم دعوت حق را لبیک گفتند.

ایشان جمعه گذشته درپی نارسایی تنفسی و عفونت بدن به بیمارستان منتقل شدند و تحت نظر پزشکان قرار گرفتند

آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود. او از شاگردان آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی و اراکی بوده است.

ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تاسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این مرجع، علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، بوده است.

 

منبع
شفقنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا