خبر اولسیاسی

استقبال انصارالله یمن از گفت‌وگو با عربستان در کشور بی‌طرف

جنبش انصارالله در پاسخ به درخواست شورای همکاری از مذاکره با ائتلاف عربی به رهبری عربستان در کشوری بی‌طرف استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش انصارالله یمن در پاسخ به درخواست دبیرکل شورای همکاری برای انجام گفت‌وگو در خصوص بحران یمن، از آمادگی خود برای مذاکره با ائتلاف عربی به رهبری عربستان در کشوری بی‌طرف خبر داد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری روز گذشته طرف‌های درگیر در یمن را برای حضور در مذاکرات صلح که قرار است از روز 29 مارس برگزار شود، فراخواند.

در همین حال، وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد که آماده حضور در نشست‌های گفت‌وگو در کشوری بی‌طرف از جمله یکی از کشورهای شورای همکاری است که در جنگ یمن حضور ندارد.

انصارالله تاکید کرده که از هر گفت‌وگوی جدی و صادقانه که به رفع عملی محاصره، پایان جنگ و تضمین حقوق یمنی‌ها منجر شود، استقبال می‌کند.

انصارالله با بیان اینکه رفع محاصره بندرهای یمن و فرودگاه صنعا باید اولویت این گفت‌وگوها باشد، تاکید کرد که انجام گفت‌وگو در کشوری که حامی جنگ است، منطقی و منصفانه نیست.

دبیرخانه شورای همکاری روز گذشته با بیان اینکه گفت‌وگوهای طرف‌های یمنی از 29 مارس آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد که هدف از این رایزنی‌ها ترغیب همه طرف‌ها به پذیرش آتش بس و آغاز مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل و با حمایت کشورهای شورای همکاری است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا