اجتماعی

خوشبخت‌ترین کشورهای جهان؛ فنلاند اول و لبنان یکی مانده به آخر

گزارش سالانه خوشبخت‌ترین کشورهای جهان منتشر شد که نشان می‌دهد فنلاند در جایگاه اول و لبنان هم در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفته‌اند.

میدل ایست نیوز: گزارش سالانه خوشبخت‌ترین کشورهای جهان توسط شبکه راهکارهای توسعه پایدار، زیرمجموعه سازمان ملل منتشر شد که نشان می‌دهد فنلاند برای پنجمین سال پیاپی به عنوان خوشبخت‌ترین کشور جهان انتخاب شده است.

پس از فنلاند چند کشور اروپایی شامل دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند در صدر خوشبخت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفتند.

کشورهایی همچون صربستان، بلغارستان و رومانی بیشترین رشد را در گزارش امسال داشتند و در مقابل لبنان، ونزوئلا و افغانستان بدترین سقوط را در شاخص‌های خوشبختی ثبت کردند.

لبنان که به استناد آمار بانک جهانی در حال حاضر یکی از 3 بحران بزرگ اقتصادی دنیا از نیمه قرن نوزده میلادی را تجربه می‌کند، با امتیاز 2.95 از 10 در جایگاه یکی مانده به آخر و قبل از افغانستان قرار گرفت.

این مطالعه سالانه مبتنی بر نتایج نظرسنجی‌های موسسه گالوپ از شهروندان درباره میزان شادی و خوشبختی آنها و مقایسه تولید ناخالص داخلی کشورها و بررسی سطح همبستگی، آزادی فردی و فساد در کشورها صورت می‌گیرد.

از میان کشورهای ثروتمند و صنعتی جهان، امریکا در جایگاه شانزدهم و آلمان و کانادا هم به ترتیب در رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم قرار دارند.

ایران هم در میان حدود 150 کشور جهان که در این گزارش رتبه بندی شده‌اند در جایگاه 116 قرار گرفت.

روسیه هم که این روزها درگیر جنگ با اوکراین است در رتبه هشتادم کشورهای سعادتمند قرار دارد؛ البته این گزارش بر اساس اطلاعاتی تا پیش از آغاز جنگ اوکراین تنظیم شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا