خبر اولسیاسی

آیا می توان سفیر ایران در بغداد را در پی حمله موشکی به اربیل به مجلس عراق احضار کرد؟

یک کارشناس مسائل حقوقی درباره امکان احضار سفیر ایران در بغداد به جلسه مجلس عراق در پی حمله موشکی به اربیل توضیحاتی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: پس از حمله موشکی سپاه ایران به ویلایی در اربیل، حاکم الزاملی، نائب رئیس اول مجلس عراق اعلام کرد که مجلس نمایندگان عراق درصدد احضار ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد برای پاره ای از توضیحات است.

در همین رابطه علی التمیمی، کارشناس مسائل حقوقی درباره امکان احضار سفیر ایران در بغداد به جلسه مجلس عراق در پی حمله موشکی به اربیل توضیحاتی ارائه کرد.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: پارلمان این حق را دارد که براساس اختیاراتی که قانون اساسی عراق به آن داده است، هر شخصی را احضار و از او بازپرسی کند و درباره هر چیزی از او توضیح بخواهد.

وی در ادامه افزود: فراخواندن سفیر ایران و حضور او در جلسه پارلمان امری است که به سفیر ایران بستگی دارد چرا که وی دارای مصونیت دیپلماتیک است که به او اجازه می دهد تا زمانی که تمایل نداشته باشد در هیچ مکانی که فراخوانده شده حضور نیابد.

التمیمی در پایان اشاره کرد که حمله موشکی ایران به اربیل این امکان را به عراق می دهد که بنابر قانون عراق و قوانین بین المللی از ایران غرامت بخواهد و در شورای امنیت از ایران شکایت کند و ضمن بازپرسی از ایران خواستار غرامت شود.

اخیرا اربیل هدف حمله موشکی سپاه ایران با شلیک 12 موشک قرار گرفت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا