سیاسی

عراق و رومانی قرارداد همکاری نظامی امضا می‌کنند

سفیر رومانی در بغداد اعلام کرد که عراق و رومانی قراردادهای همکاری در زمینه نظامی امضا خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: رادو اوکتافیان دوبری، سفیر رومانی در بغداد امروز شنبه اعلام کرد که عراق و رومانی قصد امضای قراردادهای نظامی را دارند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: رومانی سابقه طولانی در همکاری با عراق در همه زمینه ها از سال 1950 دارد.

سفیر رومانی در بغداد بیان کرد که رومانی بر جوانب امنیتی و دفاعی تمرکز دارد اما این مساله مانع از تمرکز آن بر جوانب دیگر از جمله اقتصادی، فرهنگی و ورزشی نمی شود.

وی تصریح کرد که عراق در سال های گذشته تفاهم نامه های تسلیحاتی زیادی با عراق داشته است و ابراز امیدواری کرد که با توجه به نیاز روابط بین دو کشور به توسعه بیشتر همکاری ها، همکاری بین عراق و رومانی بهتر شود.

دوبری گفت: بسیار با طرف عراقی درباره همکاری به خصوص در زمینه دفاعی از جمله میزبانی دوره های آموزشی افسران عراقی و دوره های تخصصی وزارت دفاع رایزنی کرده ایم.

وی تاکید کرد که توافقنامه های اولیه ای با عراق مربوط به بخش نظامی و حفاظت از اطلاعات محرمانه و همچنین یادداشت تفاهم در زمینه آموزش نظامی وجود دارد.

سفیر رومانی در بغداد درباره همکاری بین دو کشور در زمینه اقتصادی نیز تاکید کرد که برخی شرکت های رومانیایی در عراق در زمینه نفت و برق و زیر ساخت ها فعالیت می کنند و برخی از شهروندان عراق نیز در رومانی حضور دارند یا نزدیک به 30 سال و بیشتر مقیم رومانی هستند که این مساله می تواند به توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور کمک کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا