سیاسی

تاکید فؤاد حسین و رئیس جمهور پاکستان بر اهمیت ایجاد محیط بین المللی امن

وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهور پاکستان در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق و عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان بر اهمیت ایجاد محیط بین المللی امن به منظور تحقق رشد اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دو طرف در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عراق و رئیس جمهور پاکستان در این دیدار درباره روابط دوجانبه بین بغداد و اسلام آباد و راه های تقویت آن در راستای تحقق منافع دو کشور دوست رایزنی کردند.

فؤاد حسین ضمن ابلاغ سلام برهم صالح، رئیس جمهور عراق به عارف علوی، روز ملی پاکستان را به ملت و دولت پاکستان تبریک گفت و به بررسی وضعیت روابط منطقه ای و بین المللی و بحران های آن پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق بر اهمیت اولویت دادن به گفت وگو و ایجاد راه حل های مسالمت آمیز پایدار برای بحران ها و توقف پیامدهای آن و اهمیت ایجاد محیط بین المللی امن به منظور تحقق رشد اقتصادی و رفاه ملت ها تاکید کرد.

وی روابط عراق و پاکستان را خوب توصیف کرد و بر اهمیت حفظ انگیزه و شتاب روابط دو کشور طی مرحله گذشته علاوه بر تداوم تشدید رایزنی سیاسی و هماهنگی پیوسته چه در سطح دوجانبه یا در محافل بین المللی درباره مسائل دارای اهمیت مشترک تاکید کرد.

حسین تمایل بغداد برای ارتقای سطح روابط دوجانبه بین دو کشور به سطح مورد انتظار دو ملت دوست را ابراز داشت.

از سویی دیگر رئیس جمهور پاکستان بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین بغداد و اسلام آباد و راه های توسعه همه جانبه آن در راستای خدمت به دو کشور دوست و اهمیت سفرهای متقابل مقامات دو کشور در همه سطوح تاکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا