خبر اولسیاسی

تشکیل ائتلاف پارلمانی جدید انقاذ الوطن (نجات میهن)/ ریبر احمد و جعفر الصدر نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری

حزب دموکرات کردستان، فراکسیون صدر و ائتلاف السیاده، با تشکیل ائتلافی جدید در پارلمان، ریبر احمد را به عنوان نامزد ریاست جمهوری و جعفر الصدر را نامزد نخست وزیری عراق معرفی کردند.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان، فراکسیون صدر و ائتلاف السیاده، از تشکیل ائتلاف پارلمانی انقاذ الوطن (نجات میهن) خبر دادند و ریبر احمد را به عنوان نامزد ریاست جمهوری و جعفر الصدر را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق اعلام کردند.

حسن العذاری، سخنگوی فراکسیون صدر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این ائتلاف پارلمانی متشکل از فراکسیون صدر، ائتلاف السیاده و حزب دموکرات کردستان تشکیل شده است.

وی این ائتلاف را ائتلاف اکثریت خواند و گفت ائتلاف مذکور به تشکیل دولت اکثریت ملی اقدام خواهد کرد و مسیر اصلاحات را ادامه خواهد داد.

مجلس نمایندگان عراق قرار است شنبه جلسه ای برای انتخاب رئیس جمهور آتی عراق تشکیل دهد.

ائتلاف انقاذ الوطن در بیانیه ای اعلام کرد: ما فراکسیون اکثریت هستیم و از نیروهای سیاسی که به آنها حسن ظن داریم استقبال می کنیم، در حال تشکیل دولت اکثریت ملی هستیم و ریبر احمد خالد، نامزد ریاست جمهوری ما است.

در ادامه بیانیه آمده است: نامزد نخست وزیری ما نیز محمد جعفر الصدر است که از سوی فراکسیون صدر معرفی شده است.

ائتلاف الوطن اعلام کرد که به تکمیل روند اصلاحات در کشور و در راستای خدمت به ملت از طریق برنامه واضح و شفاف دولت که کرامت و اقتدار و استقلال ملت را بدون مداخلات خارجی تضمین می کند، ادامه خواهد داد تا قانون به دور از خشونت و تحت پرچم میهن حاکم باشد چرا که دوست داشتن میهن از نشانه های ایمان است.

ائتلاف مذکور از خداوند متعال خواست ملت صابر و مجاهد عراق را حفظ و صفوف آنها را بدون قومیت گرایی و مذهب گرایی که موجب تفرقه شود، با ارتشی قوی و متحد، یکپارچه کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا