سیاسی

دستگیری یک گروه تروریستی وابسته به داعش در صلاح الدین

نیروهای سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق اعضای یک گروه تروریستی مسئول پشتیبانی مالی و لجستیکی عناصر داعش در صلاح الدین را دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق امروز چهارشنبه از دستگیری اعضای یک گروه تروریستی مسئول توزیع منابع مالی و پشتیبانی لجستیکی از عناصر داعش در صلاح الدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه این سازمان آمده است که سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق به عملیات امنیتی خود برای تعقیب عناصر داعش با هدف هدف قرار دادن پناهگاه های آنها و انتقام از آنها ادامه می دهد و با استفاده از داده های اطلاعاتی دقیق توانسته است اعضای یک هسته تروریستی متشکل از 4 تروریست را در صلاح الدین دستگیر کند.

این تروریست ها در تحقیقات اولیه به عضویت در گروه تروریستی داعش و مشارکت در عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی علاوه بر پشتیبانی لجستیکی و توزیع منابع مالی در میان عناصر تروریستی داعش اعتراف کردند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز اعلام کرد که اداره اطلاعات نظامی عراق نیز یک تروریست داعشی را در حین ورود به شهر الفلوجه در استان الانبار دستگیر کرد.

نیروهای امنیتی عراق در عملیات خود در استان های الانبار و نینوا نیز مقادیری سلاح و تجهیزات نظامی کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا