خبر اولسیاسی

دبیرکل کتائب امام علی (ع): قبول نامزدی نخست وزیری توسط جعفر الصدر، خودکشی سیاسی است

شبل الزیدی در توئیتی گفت که طرح نام جعفر الصدر به این صورت و در این زمان، انداختن او در میدان مین است.

میدل ایست نیوز: شبل الزیدی دبیرکل کتائب امام علی (ع) گفت طرح نام جعفر الصدر برای نخست وزیری عراق به این صورت و در این زمان، انداختن او در میدان مین است.

وی در توئیتی گفت: معادله سیاسی نگران کننده، تنگ نظری، درست نبودن محاسبات، بالا گرفتن اختلافات شخصی و نبود پروژه و رویکرد، همه اینها منجر به ایجاد یک پروژه سیاسی نگران کننده و نامتعادل می شود.

الزیدی افزود: طرح نام جعفر الصدر برای نخست وزیری عراق به این شکل و شیوه و در این زمان، انداختن او به میدان مین است و اکثریت ساده دولت در معرض سقوط سریع و شکست را تشکیل خواهد داد یا جلسه انتخاب نخست وزیر اصلا به حد نصاب نخواهد رسید در حالی که جعفر الصدر شایسته شرایط بهتری است و قبول نامزدی نخست وزیری از سوی او، خودکشی سیاسی است.

وی در ادامه تصریح کرد: سران سیاسی اهل سنت امروز وضعیت خوبی ندارند که دعا می کنیم خداوند آنها را در آنچه مبتلا شده اند، یاری کند؛ آنها باید موضع مشخصی برای نقش خود در سازندگی عراق اتخاذ کنند چرا که در نهایت جایگاه هایی وجود دارد که اشغال خواهد شد.

الزیدی اظهار داشت: رویکرد عمل گرایی امروز فرصتی را به وجود آورده است تا حریصان در آن مشارکت داشته باشند در حالی که پیش از این حاکمان شیعه آن با تصمیم سیاسی هدف قرار گرفتند.

وی همچنین اشاره کرد: نقطه قوت تجزیه طلب در تضعیف مرکز و شکستن وحدت صفوفی است که آرزوهای او را از بین برده است.

الزیدی گفت وگوی عقلانی و متعادل بر اساس برنامه و رویکرد را تنها را خروج از بحران فعلی عنوان کرد و گفت ناسازگاری به نفع هیچ کس نیست.

دبیرکل کتائب امام علی (ع) در پایان گفت: رویاپردازان برای رسیدن به نخست وزیری زیاد هستند که به آنها می گویم این منصب یک حق مشروع است اما بدون کنار گذاشتن دیگری چرا که نامزدی باقی نخواهد ماند و شما این منصب را در اختیار دیگری (کسی که تا ظهر خواب است) قرار می دهید.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا