سیاسی

رزمایش دریایی مشترک در مدیترانه با حضور عربستان، اسرائیل و ناتو

رزمایش نظامی مشترک ناتو با کشورهای عربی و اروپایی در دریای مدیترانه با حضور اسرائیل برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: روزنامه هسپرس مراکش نوشت که پیمان ناتو رزمایشی دریایی در دریای مدیترانه با مشارکت مراکش، برخی کشورهای عربی نظیر کویت و عربستان و 5 کشور اروپایی و اسرائیل برگزار می کند.

به گزارش روسیا الیوم به نقل از این روزنامه، تفنگداران دریایی از کشورهای مختلف نظیر عربستان، مصر و کویت، اتریش، کانادا، قبرس، فرانسه، ایتالیا، اسلوونی، امریکا و اسرائیل در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش شامل تمرینات «نوبل دینا» است که به سناریوهای احتمالی مانند مبارزه با تروریسم، محافظت از بنادر یا تخلیه آن‌ها در صورت وقوع حمله، جستجو و نجات غیرنظامیان و سربازان مرتبط است و نبرد دریایی را شبیه‌سازی می‌کند.

محمد شقیر، کارشناس امور استراتژیک و نظامی، در این رابطه گفت: «مراکش قبلاً بارها به عنوان ناظر در رزمایش‌های دریایی ناتو، چه در اقیانوس اطلس و چه در دریای مدیترانه، شرکت کرده است.»

وی با بیان اینکه «در این رزمایش دریایی، جنگنده‌ها، هواپیماها و کشتی‌های کشورهای هم مرز با دریای مدیترانه شرکت می‌کنند»، خاطرنشان کرد: «حوضه مدیترانه با توجه به موقعیت جبل الطارق که ایستگاه ترانزیت تعدادی از کشتی های بین‌المللی است، یک منطقه استراتژیک است.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا