اقتصادیسیاسی

ایران توافق عربستان و کویت در خصوص میدان گازی مشترک را غیرقانونی خواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به توافق عربستان و کویت درخصوص میدان مشترک گازی آرش/الدره تاکید کرد که این اقدام غیر قانونی است.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به توافق اعلام شده جدید میان عربستان و کویت درخصوص میدان مشترک گازی آرش/الدره تاکید کرد بر اساس مقررات و رویه‌های بین المللی هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تاثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تایید ایران نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود که میدان گازی آرش/الدره یک میدان مشترک بین کشورهای ایران، کویت و عربستان است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.

خطیب زاده در ادامه اظهار کرد، ایران همانطور که بارها اعلام کرده است آمادگی دارد تا در خصوص چگونگی بهره برداری از این میدان مشترک با کشورهای همسایه، کویت و عربستان وارد مذاکره شده و همچنین در خصوص مشخص کردن نقطه سه گانه بین سه کشور مذاکرات سه جانبه‌ای را آغاز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد که کشورش همچنین حق خود را برای بهره برداری از میدان مشترک گازی آرش/الدره محفوظ می‌دارد.

 

 

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا