سیاسی

استقبال ایران از ابتکار صلح انصارالله در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن، آن را حاوی پیامی محکم درباره اراده پایان جنگ دانست.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن، آن را حاوی پیامی محکم درباره اراده پایان جنگ دانست.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران، صبح امروز (سه شنبه 29 مارس) با انتشار بیانیه ای اظهار داشت طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده است، حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن می باشد و در صورت تعامل جدی و مثبت با آن، می تواند بستر مناسبی را در جهت پایان دادن به جنگ جاری فراهم آورد.

وی تاکید کرد: امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و پیشبرد تبادل زندانیان شاهد توقف درگیری ها و آشتی ملی در کشور یمن باشیم.

پیش از این مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی عالی انصارالله، اعلام کرد که این گروه به صورت یکجانبه همه عملیات نظامی خود در مأرب و دیگر جبهه‌ها را به مدت سه روز به تعلیق درمی‌آورد و آماده مبادله اسراست.

اجرای این طرح از ساعت 18 یکشنبه آغاز شده است.

همزمان شب گذشته، «عبدالملک الحوثی» رهبر گروه انصارالله، به عربستان و متحدانش هشدار داد که این فرصت را از دست ندهند.

او گفت که آنان برای خروج از باتلاقی که در آن گیر افتاده‌اند راهی جز پایان جنگ و محاصره و اشغال یمن ندارند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا