خبر اولسیاسی

نهایی شدن بزرگ ترین توافق مبادله اسرا میان طرف های درگیر در یمن

منابع یمنی در دو جبهه انصارالله و دولت مورد حمایت عربستان از نهایی شدن بزرگ‌ترین توافق مبادله اسرا میان دو طرف خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع یمنی در دو جبهه انصارالله و دولت مورد حمایت عربستان از نهایی شدن بزرگ‌ترین توافق مبادله اسرا میان دو طرف خبر دادند.

به گزارش «الشرق الاوسط» این منابع تأکید کردند که این توافق زیر نظر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن انجام شده و بیش از 2200 تن از جمله «ناصر منصور»، برادر «عبدربه منصور هادی»، رئیس دولت مورد حمایت عربستان در یمن، و نیز «محمود الصبیحی» وزیر دفاع سابق و 2 تن از نزدیکان «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور سابق یمن را شامل می‌شود.

به گفته این منابع، قرار است امروز (سه‌شنبه 29 مارس) لیست نهایی افرادی که آزاد خواهند شد میان دو طرف مبادله شود هرچند زمان اجرای این توافق هنوز قطعی نشده است.

«ماجد فضائل»، از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت «عبدربه منصور هادی»، گفت که این توافق نتیجه مذاکراتی زیر نظر دفتر سازمان ملل بوده و طرفین توافق کرده‌اند که 2223 تن را آزاد کنند.

او اعلام کرد که انصارالله 800 تن و حکومت هادی 1400 تن را آزاد خواهند کرد که علاوه بر چهره‌های شاخص سیاسی شامل مجروحان و سالمندان نیز می‌شود.

«عبدالقادر المرتضی»، از سران انصارالله نیز با تأیید اظهارات فضائل تأکید کرد که در این مبادله، 1400 اسیر انصارالله در قبال 823 تن از وابستگان به حکومت دست‌نشانده عربستان آزاد خواهند شد.

در سال گذشته، دو طرف بیش از هزار زندانی خود را مبادله کردند و این توافق، در صورت نهایی شدن، بزرگ‌ترین توافق مبادله اسرا میان طرف‌های درگیر در یمن خواهد بود.

پیش از این مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی عالی انصارالله، اعلام کرد که این گروه به صورت یکجانبه همه عملیات نظامی خود در مأرب و دیگر جبهه‌ها را به مدت سه روز به تعلیق درمی‌آورد و آماده مبادله اسراست.

اجرای این طرح از ساعت 18 یکشنبه آغاز شده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا