سیاسی

پیش بینی نوری المالکی از جلسه چهارشنبه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهوری

رئیس ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که جلسه روز چهارشنبه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهوری تفاوتی با جلسه بی نتیجه روز شنبه نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: رئیس ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که جلسه روز چهارشنبه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهوری تفاوتی با جلسه بی نتیجه روز شنبه نخواهد داشت.

به گزارش «بغداد الیوم»، دفتر «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که وی در دیدار سفیر ایتالیا در بغداد، ضمن پرداختن به تحولات سیاسی جاری در عراق تأکید کرد که جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری که قرار است فردا (چهارشنبه 30 مارس) برگزار شود تفاوت چندانی با جلسه پیشین نخواهد داشت.

او گفت که جلوگیری از دستیابی یکی از اصلی‌ترین طیف‌های ملت عراق به حقوقش، به موازنه ملی در عراق آسیب می‌زند و فرایند سیاسی در کشور را با خطر مواجه می‌کند.

المالکی افزود که نیروهای عضو چارچوب هماهنگی سیاسی شیعه همچنان پایبند به مذاکره و خواستار پایان دادن به بن‌بست سیاسی در کشور به منظور تشکیل هرچه سریع‌تر دولت مقتدر منسجمی که تأمین‌کننده مطالبات ملت باشد هستند.

روز شنبه گذشته جلسه انتخاب رئیس جمهوری عراق با خودداری برخی نیروهای سیاسی از جمله گروه های عضو چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از مشارکت در جلسه، به حد نصاب لازم نرسید و انتخاب رئیس جمهوری به فردا موکول شد.

منبع
المالکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا