اقتصادی

هیئتی از صندوق بین المللی پول وارد لبنان شد

صندوق بین‌المللی پول از آغاز مأموریتی تازه در لبنان برای رسیدن به توافقی درباره طرح خروج این کشور از بحران مالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین‌المللی پول از آغاز مأموریتی تازه در لبنان برای رسیدن به توافقی درباره طرح خروج این کشور از بحران مالی خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم»، هیئتی از صندوق بین‌المللی پول در مأموریتی دو هفته‌ای از امروز وارد بیروت شده است.

«سعاده الشامی»، معاون نخست‌وزیر و رئیس هیئت مذاکره‌کننده با صندوق بین‌المللی پول، ابراز امیدواری کرد که بتوان بعد از دو هفته مذاکرات به تفاهمات اولیه رسید.

این هیئت مأموریت خود در بیروت را با دیدار با «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، آغاز کرد. در این دیدار روند مذاکرات برای تنظیم و اجرای طرح بهبود وضعیت اقتصادی و مالی لبنان بررسی شد.

صندوق بین‌المللی پول در 11 فوریه اعلام کرد که نقشه راهی را برای خروج لبنان از بحران اقتصادی ارائه کرده و افزود که بدون شفافیت کامل نمی‌توان خسارت‌های بی سابقه بر اقتصاد لبنان را جبران کرد.

لبنان حجم خسارت‌ها را 69 میلیارد دلار برآورد کرده و هنوز مشخص نیست که این خسارت‌ها به چه ترتیبی میان نهادهای مالی لبنان توزیع خواهد شد.

لبنان از سال 2019 شاهد بحران اقتصادی بی سابقه‌ای است که بانک جهانی آن را بدترین بحران اقتصادی جهان در نیم قرن گذشته خوانده است.

در نتیجه این وضعیت، بیش از 80 درصد جمعیت لبنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این کشور برای اولین بار در سال 2020 اعلام کرد که نمی‌تواند بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کند.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا