خبر اولسیاسی

اذعان وزیر دفاع اسرائیل به موفقیت عملیات استشهادی فلسطینیان: اسرائیل روزهای سختی را میگذراند

بنی گانتس اذعان کرد که نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل در مواردی از پیگیری عملیات استشهادی فلسطینیان عاجز هستند.

میدل ایست نیوز: «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در پاسخ به انتقادات از دولت به سبب ناتوانی در خنثی کردن عملیات‌ فلسطینیان تاکید کرد که سخت است بتوان فردی را که در یک لحظه سلاح سرد به دست می‌گیرد و تصمیم به اجرای عملیات مقاومتی می‌گیرد، شناسایی کرد.

مجری این شبکه در ادامه سخنان گانتس را قطع کرد و گفت عملیات‌ اخیر تنها حمله با سلاح سرد نبوده بلکه در دو عملیات اسلحه نیز مورد استفاده قرار گرفته است که چنین عملیاتی نیاز به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی قبلی دارد.

مجری اسرائیلی در ادامه شاباک و ارتش اسرائیل را به ناکامی در مقابله با عملیات‌های الخضیره و بنی براک متهم کرد.
گانتس با بیان اینکه نیروهای امنیتی اسرائیل هر ماه ده‌ها عملیات را خنثی می‌کنند، افزود که اسرائیل روزهایی سخت و تراژدیک را پشت سر می‌گذارد.

بنی گانتس تاکید کرد که روزهای بسیار سختی در پیش است و نهادهای امنیتی اسرائیلی باید با هم برای خنثی کردن عملیات‌های آتی همکاری کنند.

ارتش اسرائیل روز گذشته پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فلسطینی که با سلاح سرد به سربازان اسرائیلی در منطقه «عتصیون» واقع در جنوب کرانه باختری حمله کرده است، مورد تیراندازی نظامیان اسرائیلی قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیلی شامگاه چهارشنبه هم از یک عملیات تیراندازی در منطقه بنی‌براک در شهر تل آویو خبر دادند و اعلام کردند 5 اسرائیلی که در میان آنها نیروهای پلیس نیز دیده می‌شد، در این عملیات کشته شدند.

 

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا