خبر اولسیاسی

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفرای گروه 7: عراق در پی پایان جنگ اوکراین در اسرع وقت است

وزیر خارجه عراق ضمن اعلام سفرش به مسکو و ورشو در چارچوب تلاش های اتحادیه عرب برای حل بحران اوکراین، تأکید کرد که عراق در پی پایان این جنگ در اسرع وقت است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق ضمن اعلام سفرش به مسکو و ورشو در چارچوب تلاش های اتحادیه عرب برای حل بحران اوکراین، تأکید کرد که عراق در پی پایان این جنگ در اسرع وقت است.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه، در نشستی با حضور سفرای گروه 7 در عراق جزئیات و ابعاد سفر آتی خود به مسکو و ورشو را تشریح کرد.

این سفر در چارچوب کمیته اتحادیه عرب برای تلاش برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و ایجاد راه‌حل‌های دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه انجام می‌شود.

فؤاد حسین تأکید کرد که عراق در پی پایان یافتن جنگ در اسرع وقت است و افزود که موضع عراق در این باره متناسب با قانون اساسی کشور است که در آن تأکید شده که عراق با هیچ محوری علیه محور دیگر همکاری نمی‌کند و چون عراق سابقه طولانی جنگ و محاصره اقتصادی را داشته مخالف هرگونه نزاع مسلحانه میان کشورهاست.

او بر اهمیت احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی و میثاق سازمان ملل و حمایت از همه تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش و تشویق همه واسطه‌ها تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق گفت که طرح اتحادیه عرب با هدف شنیدن نظر همه طرف های ذی‌ربط مطرح شده تا بتوان به راه حلی رسید که به آرامش و خویشتنداری و آتش‌بس بینجامد و موجب بازگشت ثبات و پایان یافتن بحران انسانی شود و به پیامدهای جنگ در سطح جهان پایان دهد.

سفرای کشورهای عضو نیز از طرح اتحادیه عرب و عراق برای پایان دادن به تنش قدردانی کردند.

در این دیدار سفرای امریکا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و آلمان حضور داشتند.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در کنفرانسی مطبوعاتی پس از برگزاری نشست 157 وزرای اتحادیه عرب در ماه گذشته در قاهره تأکید کرد که در این نشست بحران اوکراین و پیامدهای آن بر کشورهای عربی به خصوص در بخش اقتصادی را بررسی کرده اند.

او گفت که بحث‌های بسیاری در این باره شد و اعضای اتحادیه عرب بر ضرورت راه حل دیپلماتیک برای پایان بحران تأکید کردند و در این راستا کمیته‌ای از وزرای خارجه عراق، الجزایر، سودان، مصر، اردن و عضو عرب شورای امنیت (امارات) برای تماس و پیگیری راه حل سیاسی بحران اوکراین تشکیل شد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا