سیاسی

تاکید العامری بر حق شیعیان در تشکیل فراکسیون اکثریت در دیدار با سفرای آلمان و ایتالیا

رئیس ائتلاف فتح در عراق در دیدار با سفرای آلمان و ایتالیا بر حق شیعیان در تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: هادی العامری، رئیس ائتلاف پارلمانی فتح در عراق تاکید کرد که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از تشکیل فراکسیون اکثریت برای تضمین حق شیعیان دست نکشیده و نخواهد کشید.

العامری در دیدار با سفیر آلمان در بغداد گفت: ثبات سیاسی در عراق باید محقق شود چرا که موجب تشکیل دولت قوی و با ثبات می شود که بر حفظ امنیت و ثبات و ارائه خدمات به شهروندان قادر است.

از سویی دیگر سفیر آلمان گفت که آلمان در عراق دخالت نخواهد کرد همانطور که در گذشته رویکرد این کشور بوده و تاکید کرد که کشورش با هر دولتی که عراقی ها تشکیل دهند تعامل می کند و حاکمیت عراق برای آلمان مهم است.

العامری نیز ضمن تحسین نقش آلمان در حمایت از عراق و احترام به حاکمیت آن، بر لزوم توسعه روابط اقتصادی و استفاده از تجارب آلمان به ویژه در زمینه برق تاکید کرد.

رئیس ائتلاف فتح در دیدار با سفیر ایتالیا در بغداد نیز توضیح داد که استفاده چارچوب هماهنگی از یک سوم تعیین کننده برای حفظ روند دموکراسی در عراق و حفظ حقوق شیعیان بوده و طرح ملی که مطرح شده به دنبال پایان دادن به بن بست سیاسی کشور است.

سفیر ایتالیا تاکید کرد که روابط کشورش با عراق بسیار خوب است و ایتالیا همواره حامی عراق از سال 2003 و در جنگ با تروریسم بوده و به این حمایت با احترام کامل به حاکمیت عراق ادامه می دهد.

العامری نیز ضمن تحسین نقش حامیانه ایتالیا از عراق و حاکمیت آن، نسبت به توسعه روابط در زمینه های حمل و نقل دریایی و هوایی با توجه به تجاربی که ایتالیا در این دو عرصه دارد، ابراز امیدواری کرد.

پیش از این العامری در دیدار با سفیر بریتانیا نیز گفته بود که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از موضوع فراکسیون اکثریت که حافظ حقوق شیعیان در دولت باشد و توافق بر سر نامزد نخست‌وزیری کوتاه نمی‌آید.

منبع
الفرات نیوزالفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا