اقتصادی

محموله های گندم از استرالیا در بنادر عراق

وزارت بازرگانی عراق از دریافت محموله‌های تازه گندم خریداری‌شده از استرالیا خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی عراق از دریافت محموله‌های تازه گندم خریداری‌شده از استرالیا خبر داد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «محمد حنون»، مدیر کل شرکت بازرگانی دانه‌های خوراکی، وابسته به وزارت بازرگانی عراق خبر داد که 250 هزار تُن گندم خریداری‌شده از استرالیا به بنادر عراق رسیده است.

او گفت که یک کشتی دیگر نیز تا چند روز دیگر به عراق خواهد رسید و بدین ترتیب عراق 100 هزار تُن گندم از استرالیا وارد کرده است.

وی افزود که این خرید در چارچوب تأمین ذخایر راهبردی گندم کشور و تضمین گندم در سبد کالای عمومی انجام شده است.

هفته گذشته «مهدی الجبوری»، معاون وزیر کشاورزی عراق، گفت که طرح زراعتی فصل جدید برای تولید محصولات کشاورزی تابستانی و نیز برنج و ذرت با همکاری وزارت منابع آبی در ماه آینده نهایی می‌شود.

او گفت که این طرح با در نظر گرفتن ذخایر آبی و برآوردها درباره بارندگی تنظیم می‌شود.

وی گفت که با توجه به وجود ذخایر قابل قبول آبی و نیز بحران تأمین مواد غذایی در سطح جهانی، پیش‌بینی می‌شود که طرح زراعتی سال گذشته عینا تکرار شود.

الجبوری خبر داد که تولید گندم در این فصل زراعتی 2.5 تا 3 میلیون تُن خواهد بود و وزارت کشاورزی مشوق‌هایی برای کشاورزان در نظر گرفتن تا محصولات بیشتری را به دولت بفروشند.

عراق در سال های 2018-2020 در تولید محصولات کشاورزی اساسی شامل گندم و جو به خودکفایی رسید و توانست بیش از 5 میلیون تُن گندم تولید کند، اما در سال 2021 تولید گندم عراق از 3 میلیون تُن فراتر نرفت.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا