اجتماعی

کشف یک شهر متعلق به تمدن سومریه در جنوب عراق

سازمان آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق از کشف یک شهر متعلق به تمدن سومریه در استان دیوانیه واقع در جنوب این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق از کشف یک شهر باستانی متعلق به تمدن سومریه در جنوب عراق خبر داد که توسط یک تیم اکتشاف آلمانی از دانشگاه مونیخ به سرپرستی پروفسور “ادلهاید اوتو” با همکاری یک پروفسور عراقی به نام “عباس الحسینی” کشف شده است.

سرپرست تیم آلمانی در این باره گفت که با وجود سرقت آثار باستانی و نابودی تپه‌ای که این شهر در آن کشف شده، تیم اکتشاف، عملیات حفاری دقیقی را در منطقه “فاره” در استان دیوانیه انجام داد و نتایج بسیار شگفت‌انگیز بود.

این تیم اکتشاف اعلام کرد که طرح کامل خانه‌ها همچنان باقی مانده که نشان‌ می‌دهد از خشت گلی ساخته شده‌اند و کف آنها شامل لایه‌های آجری است.

سازمان آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق هم اعلام کرده که این تیم اکتشاف به کار خود در این منطقه برای ادامه عملیات اکتشاف ادامه خواهد داد.

در این عملیات اکتشاف همچنین 124 اثر با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف از جمله قطعات سفالی، عروسک‌هایی به شکل انسان و حیوان، مهرهای استوانه‌ای و فلزی و ابزار سنگی با کارکردهای مختلف کشف شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا