خبر اولسیاسی

وزارت دفاع عراق به دنبال شکایت از یک تحلیلگر سیاسی پس از اهانت به ارتش

وزارت دفاع عراق تاکید کرد که در پاسخ به اظهارات نجاح محمد علی که اهانت صریح و آشکار به ارتش عراق محسوب می شود، همه اقدامات قانونی را اتخاذ خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در پاسخ به نجاح محمد علی، تحلیلگر مسائل سیاسی که اظهارات اخیرش درباره ارتش عراق، توهین آشکار محسوب می شود، مراحل قانونی را طی خواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای گفت: در پاسخ به اظهارات نجاح محمد علی در شبکه “1news” از طریق یکی از برنامه هایش و توهین به ارتش شجاع عراق و وارد کردن اتهامات باطل که تنها دشمنان عراق و ملت و ارتش این کشور به این اقدام می پردازند، وزارت دفاع تاکید می کند که ارتش عراق، به نام هیچ حاکمی نیست و ارتش عراق و حامی کشور و ملت و آنچه که طی قهرمانی هایش از زمان تاسیس تاکنون ثابت کرده، است.

وزارت دفاع عراق بیان کرد که اظهارات نجاح محمد علی، اهانت آشکار و صریح به نهاد نظامی و همه اعضای آن محسوب می شود و وزارت دفاع نمی پذیرد که به این نهاد اصیل که تاریخ آن به 101 سال قبل باز می گردد و فداکاری ها و قهرمانی های بسیاری را از سال 1921 تا به امروز انجام داده، توهین شود.

وزارت دفاع عراق تاکید کرد که حق قانونی خود در پاسخ به این اهانت را محفوظ می داند و همه اقدامات قانونی را اتخاذ خواهد کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که در حق هر که به ارتش عراق اهانت کند، کوتاهی و مسامحه نخواهد کرد.

وزارت دفاع عراق اشاره کرد که نبردهای آزادسازی بهترین دلیل بر ملی بودن ارتش و حرفه ای بودن ان است و خون شهدای شجاع ارتش که جان پاک خود را فدای امنیت و صلح ملت عراق کردند، دلیل قاطعی بر میزان عشق و علاقه نیروهای ارتش به کشور و ملتشان است.

وزارت دفاع عراق تاکید کرد که ارتش عراق از مشارکت با برادران عرب خود در نبردهایی در فلسطین، سوریه، اردن و مصر کوتاهی نکرده و قبور موجود از شهدای ارتش عراق در آن کشورها، بهترین دلیل بر عمق مسئولیت و روح ملی است که ارتش عراق دارد و ارتش عراق معتقد است که میهن عربی یک پیکره است و اگر به بخشی از آن تعرض شود، به کمک و یاری آن خواهد شتافت.

گفتنی است نجاح محمد علی در برنامه کلام معقول از شبکه مذکور اظهاراتی توهین آمیز به ارتش عراق مطرح کرده و اکنون مقیم لندن است.

نجاح محمد علی

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا