اقتصادیسیاسی

قرارداد راهبردی عربستان با بوئینگ در عرصه صنایع نظامی

شرکت صنایع نظامی عربستان از امضای قراردادی با بوئینگ برای راه‌اندازی پروژه راهبردی شامل تولید قطعات یدکی بالگرد در عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت صنایع نظامی عربستان از امضای قراردادی با بوئینگ برای راه‌اندازی پروژه راهبردی شامل تولید قطعات یدکی بالگرد در عربستان خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» «احمد الخطیب» رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع نظامی عربستان (SAMI) گفت که این پروژه مشترک راهبردی به منظور تأمین نیازهای رو به افزایش عربستان در بخش صنایع هوایی امضا شده و راه را برای افزایش همکاری‌های دوجانبه باز می‌کند.

«ولید ابوخالد»، مدیر اجرایی این شرکت عربستانی نیز تأکید کرد که در گام اول این پروژه تولید قطعات یدکی بالگرد در عربستان آغاز می‌شود.

او گفت که این خط تولید با همکاری شرکت امریکایی بوئینگ راه‌اندازی خواهد شد و محصولات آن تحت لیسانس این شرکت خواهد بود.

پیش از این عربستان سعودی اعلام کرده بود که در نظر دارد تا سال 2030 نیمی از تسلیحات خود را بومی کند.

سازمان صنایع نظامی عربستان در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرد که صدور مجوز برای شرکت‌های صنایع نظامی در نیمه نخست امسال رشد 41 درصدی خواهد داشت و اعلام کرد که 99 شرکت داخلی و بین‌المللی در این عرصه در عربستان فعال هستند.

بر اساس این آمار، 55 درصد این مجوزها برای شرکت‌های تولید صنایع نظامی و 24 درصد برای شرکت‌های خدمات نظامی و 21 درصد برای شرکت‌های واردات تسلیحات صادر شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا