سیاسی

نخست وزیر لبنان در ماه رمضان به عربستان سفر می‌کند

میقاتی که امشب به ضیافت افطاری سفیر عربستان در بیروت رفته است، از سفر قریب الوقوع خود به عربستان در ماه رمضان خبر داد.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان از سفر قریب الوقوع خود به عربستان طی ماه رمضان خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وی که توسط ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت به ضیافت افطاری او دعوت شده بود گفت: بسیار از دیدار سفیر عربستان در لبنان خرسند شدم. خوشحالی من از بازگشت وی به لبنان پس از غیاب اجباری است. از وی درباره اهتمام پادشاه و ولیعهد عربستان به حمایت از لبنان و ایستادگی در کنار این کشور شنیده ام.

نخست وزیر لبنان گفت که در این دیدار درباره گذشته و بحرانی که پیش آمده سخن نگفته اند بلکه درباره روابط تاریخی و آتی بین عربستان و لبنان رایزنی کردیم.

از طرفی دیگر سفیر عربستان در لبنان نیز درباره شراکت فرانسه و عربستان در رابطه با حمایت از لبنان در چندین زمینه سخن گفته است.

میقاتی در ادامه تصریح کرد: هرگز احساس نکردم عربستان درب خود را به روی من یا هر لبنانی بسته است. من به اذن خدا به زودی به عربستان خواهم رفت و اگر تاریخ آن را بخواهید، در ماه مبارک رمضان.

نخست وزیر لبنان در پاسخ به سوالی درباره تضمین هایی که لبنان به عربستان داده است، گفت: ما درباره روابط بین دو کشور حرف می زنیم، و بیانیه ای که درباره اهتمام لبنان به روابط و اصول ثابت لبنان درباره بهترین روابط با عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری صادر کرده ام، اساس و مبنا است، روابط بین دو کشور به اذن خدا مبتنی بر این اساس و پایه هاست. من به این روابط و تحکیم بیشتر آن اهتمام دارم.

ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت روز گذشته در تماس با نخست وزیر لبنان ضمن تبریک ماه رمضان، وی را به ضیافت افطار در سفارت دعوت کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا