سیاسی

نیویورک تایمز: ریاض دو میلیارد دلار در شرکت کوشنر سرمایه گذاری کرد

این روزنامه امریکایی نوشت که صندوق سرمایه گذاری عربستان 6 ماه پس از خروج جرد کوشنر از کاخ سفید، به ارزش دو میلیارد دلار در شرکت او سرمایه گذاری کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه نیویورک تایمز نوشت که صندوق سرمایه گذاری عربستان در شرکت تاسیس شده توسط جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق امریکا سرمایه گذاری کرده است.

بنابر آنچه در روزنامه نیویورک تایمز آمده، عربستان 6 ماه پس از خروج کوشنر از کاخ سفید در سال 2021، به ارزش 2 میلیارد دلار در شرکت او سرمایه گذاری کرده است.

گفته می شود کمیته مسئول بازرسی سرمایه گذاری های صندوق حاکمیتی سرمایه گذاری عربستان، نسبت به قرارداد پیشنهادی با شرکت سهام خصوصی افینتی پارتنرز که توسط کوشنر تاسیس شده، ابراز نگرانی کرده بود.

اسنادی که این روزنامه به آن دست یافته، نشان می دهد که صندوق سرمایه گذاری عربستان، در مقابل سرمایه گذاری خود، دست کم 28 درصد از سهام شرکت کوشنر را به دست خواهد آورد.

کوشنر همچنین در میانجیگری برای فروش اسلحه به عربستان به ارزش 110 میلیارد دلار در طول ده سال کمک کرد و از این قراردادها در کنگره امریکا دربرابر مساله کشتن جمال خاشقچی و فاجعه بشری ناشی از مداخله نظامی عربستان در یمن دفاع کرد.

سخنگوی صندوق سرمایه گذاری عربستان از اظهارنظر درباره فرآیند سرمایه گذاری این صندوق خودداری کرد.

مقامات عربستان می گویند صندوق سرمایه گذاری عربستان که در شرکت اوبر و باشگاه نیوکاسل سهام دارد، به صورت مستقل از دولت عربستان فعالیت می کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا