خبر اولسیاسی

کتائب حزب‌الله دولت عراق را به سرسپردگی اسرائیل متهم کرد

کتائب حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای دولت‌های عربی از جمله دولت عراق را به بی‌توجهی به آرمان فلسطین و سرسپردگی و تسلیم در برابر اسرائیل متهم کرد.

میدل ایست نیوز: کتائب حزب‌الله امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن ضمن واکنش به حوادث امروز مسجدالاقصی، دولت‌های عربی از جمله دولت عراق را بی‌توجهی به آرمان فلسطین و سرسپردگی و تسلیم در برابر اسرائیل متهم کرد.

کتائب حزب‌الله در این بیانیه اعلام کرد که حمله اسرائیل به مسجدالاقصی در روز جمعه و در ماه مبارک رمضان در میان سکوت کشورهای عربی و اسلامی نشان دهنده دخالت دست‌های عادی سازی کننده روابط در این جنایات است که قصد دارند صداهای آزادیخواه و مطالبه‌گر برای آزادی قدس و فلسطین را خفه کنند.

کتائب افزود که یورش به مسجدالاقصی، ایجاد رعب و وحشت، دستگیری فلسطینیان، سرکوب و افراط‌گرایی تنها با دست آزادیخواهان فلسطینی متوقف خواهد شد که اراده ملت فلسطین برای دستیابی به زندگی کریمانه را در برابر ذلت دولت های عربی و میزان سرسپردگی و تسلیم آنها در برابر اسرائیل، به اثبات رسانده اند.

کتائب حزب‌الله یکی از این دولت‌های عربی را دولت عراق دانست و اعلام کرد که دولت عراق نسبت به خشم مردمی بی تفاوت است و بر کشیدن خط لوله نفت به عقبه اصرار دارد تا از آنجا نفت به اسرائیل ارسال شود و این در کنار ارسال نفت عراق به اسرائیل از سمت شمال کشور است و همه اینها برای آن است تا توان اسرائیل برای کشتار ملت مظلوم فلسطین تقویت شود.

کتائب حزب الله همچنین بر ادامه تلاش‌ها برای قطع دست اسرائیل از منطقه و عراق تاکید کرد.

گفتنی است که حمله امروز ارتش اسرائیل به صحن مسجدالاقصی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان و درگیری با نمازگزاران، حدود 160 مجروح بر جا گذاشته است. حال شماری از مجروحان که به بیمارستان منتقل شدند، وخیم اعلام شده است.

نظامیان اسرائیلی فلسطینیان پس از حمله به صحن مسجدالاقصی و شلیک گاز اشک‌آور، شمار زیادی از نمازگزاران را نیز در داخل مصلای مسجد، محاصره و 400 نمازگزار را بازداشت کردند.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا