سیاسی

رایزنی فؤاد حسین و سفیر ایالات متحده درباره گزارش اخیر امریکا برسر نقض حقوق بشر در عراق

وزیر امور خارجه عراق و سفیر امریکا در بغداد طی دیداری مشترک به بررسی گزارش وزارت خارجه امریکا درمورد نقض حقوق بشر در عراق پرداختند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق با ماتیو تولر، سفیر امریکا در بغداد درباره گزارش وزارت خارجه امریکا درباره حقوق بشر در عراق رایزنی کرد.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است، دو طرف درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های ارتقای سطح همکاری مشترک گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عراق در این دیدار ضمن اشاره به وضعیت کنونی عراق و امیدها به تشکیل دولت جدید، از موانع پیش روی تشکیل دولت جدید عراق سخن گفت.

دو طرف همچنین شماری از مسائل بین المللی و منطقه و پرونده های دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات امنیتی و نظامی در اوکراین و پیامدهای بسیار حساس آن بر وضعیت امنیتی و بشری در منطقه و تاثیر آن بر امنیت غذایی را بررسی کردند.

فؤاد حسین سپس نتایج سفر خود به تهران را بیان کرد و درباره بخش مرتبط با نشست های وین درباره پروژه هسته ای ایران توضیح داد.

از سویی دیگر سفیر امریکا در بغداد از تلاش های دولت عراق در روابط بین المللی تقدیر و بر حمایت واشنگتن از تلاش های دولت عراق در این زمینه تاکید کرد.

روز گذشته وزیر خارجه عراق تاکید کرد که این گزارش فاقد دقت است و بخش‌هایی از آن به گزارش‌های سال‌های قبل استناد کرده و باید نشست‌ها و پیگیری‌ها در خصوص این مساله ادامه پیدا کند.

وزارت امور خارجه امریکا اخیرا گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در عراق در سال 2021 منتشر کرده که در آن نهادهای حاکمیتی را به “قتل های غیرقانونی یا خودسرانه، از جمله قتل‌های فرا قانونی به دست دولت، و ناپدید شدن شهروندان و انجام شکنجه و مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز” متهم کرده است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا