سیاسی

ادامه ممنوعیت ورود مسلمانان به مسجد ابراهیمی و جشن شهرک‌نشینان در مسجد

نیروهای اسرائیلی همزمان با عید فصح همچنان از ورود مسلمانان به مسجد ابراهیمی ممانعت می‌کنند و صدها شهرک‌نشین یهودی نیز با حضور در حریم مسجد مراسم عید "فصح" را برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای اسرائیلی همزمان با روزهای عید یهودی “فصح” همچنان از ورود مسلمانان به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل ممانعت می‌کنند و صدها شهرک‌نشین یهودی نیز امروز سه‌شنبه با حضور در حریم مسجد مراسم عید “فصح” را برگزار کردند.

نیروهای نظامی اسرائیل همچنین با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مسجد ابراهیمی با هدف برگزاری جشن‌ها و مراسم عید فصح، موانعی را در ورودی‌های منتهی به مسجد نصب کردند و مانع از ورود مسلمانان به این مسجد شدند.

مقامات اسرائیلی پیشتر اعلام کرده‌ بودند که از صبح روز دوشنبه 18 آوریل تا روز چهارشنبه مسلمانان حق ورود به مسجد ابراهیمی را نخواهند داشت.

«غسان الرجبی»، مدیر مسجد ابراهیمی، این اقدام را تلاشی برای گسترش سلطه اسرائیل بر این مسجد اسلامی به زور سلاح دانست و گفت که اسرائیلی‌ها بخش بزرگی از مسجد را غصب کرده و در اختیار شهرک‌نشینان قرار داده‌اند.

مسجد ابراهیمی که یهودیان آن را غار مخپلا می‌خوانند قدیمی‌ترین مکان مقدس ادیان توحیدی سه‌گانه است و در آن حضرت ابراهیم و همسرش ساره و حضرت اسحاق و یعقوب مدفون هستند.

این مسجد از مساجد مقدس مسلمانان و دومین مکان مقدس یهودیان بعد از هیکل سلیمان است.

از سویی تنش‌ها در فلسطین با ادامه حمله نیروهای اسرائیلی به حریم مسجدالاقصی در قدس به اوج خود رسیده است؛ تنها روز پنجشنبه در یورش به مسجدالاقصی حدود 200 نفر مجروح و 450 نفر هم دستگیر شدند.

منبع
خبرگزاری وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا